გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი: მაია ფიროსმანაშვილი
საგანი:
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური/კლასი:
დაწყებითი/მე-6 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
25
გაკვეთილის თემა:
კომპიუტერის
პროგრამული უზრუნველყოფა და Windows 10–ის პარამეტრების მომართვა
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლემ
შეძლოს მსჯელობა კომპიუტერისა და მისი
პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულების შესახებ. ისაუბროს ოპერაციული სისტემის
დანიშნულებაზე და შეძლოს მისი პარამეტრების მომართვა.
№
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო (წთ.)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები
|
მთელი კლასი
|
2 წთ.
|
||
A-ფაზა
|
|||||
2
|
მოსწავლეს შევახსენოთ კომპიუტერის ძირითადი და პერიფერიული მოწყობილობები
და შემტან-გამომტანი სისტემის შესაძლებლობები.
|
ევრისტიკული
მეთოდით–გახსენება;
|
მთელი კლასი;
|
სახელმძღვანელო ელ.ვერსია;
|
5 წთ
|
3
|
კითხვა-პასუხი
მასწავლებელი
სვამს შეკითხვებს უკვე შესწავლილი მასალის ირგვლივ
Ø რომელი
პროგრამები შეისწავლეს?
Ø რა
დავალების შესრულება შეუძლიათ ამ პროგრამებში?
Ø რა მოხდება თუ ამ პროგრამებს
ამოშლით კომპიუტერიდან?
|
დისკუსია;
გონებრივი იერიში;
|
მთელი კლასი;
ინდივიდუალური;
|
კომპიუტერი
|
8 წთ
|
B - ფაზა
|
|||||
4
|
მოსწავლეებს ვესაუბრებით აპარატურული(Hardware) და
პროგრამული უზრუნველყოფის
(Software)შესახებ;
განვიხილოთ პროგრამული და სისტემური უზრუნველყოფა. სლაიდ-შოუს გამოყენებით
ყურადღება გავამახვილოთ მათ შორის განსხვავებაზე. აქცენტი მოვახდინოთ სისტემურ პროგრამულ
უზრუნველყოფაზე, რომელიც უზრუნველყოფს გამოყენებითი პროგრამებისა და კომპიუტერული
მოწყობილობების გამართულ მუშაობას.
მოსწავლეებს ვაჩვენოთ, როგორ ხდება ოპერაციული სისტემის პარამეტრების
მომართვა:
|
აქტიური ლექცია;
დემონსტრირების მეთოდი;
დედუქციური მეთოდი
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი
პროექტორი
|
10 წთ.
|
C –
ფაზა
|
|||||
5
|
დაფაზე ჩამოვწეროთ პროგრამული უზრუნველყოფის დასახელებები და მოსწავლეებს
მივცეთ დავალება ტექსტურ რედაქტორში შექმნან ორსვეტიანი ცხრილი,რომელშიც შეძლებენ
დააჯგუფონ ცალკ–ცალკე სისტემური და პროგრამული უზრუნველყოფა
|
ანალიზის მეთოდი;
სწავლა კეთებით–ქმედებაზე ორიენტირებული; თანამშრომლობითი სწავლება;
|
მუშაობა წყვილებში;
ინდივიდუალური;
|
კომპიუტერი
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი (ცარცი);
|
10წთ.
|
6
|
წყვილები (ან ინდივიდი)რომლებიც პირველები დაასრულებენ სამუშაოს მოახდენენ
საკუთარი ნამუშევრის პრეზენტირებას კლასის წინაშე.მოსწავლეები მოახდებენ თვითშეფასება.
|
დემონტრირების მეთოდი;
თანამშრომლობითი;
ზეპირსიტყვიერი;
|
წყვილები;
ინდივიდუალური;
|
კომპიუტერი
|
5წთ
|
7
|
გაკვეთილის ჩანიშვნა;
მოსწავლეთა შეფასება;
გაკვეთილის რეფლექსია (შეჯამება);
|
ვერბალური მეთოდი;
|
მთელი კლასი;
ინდივიდუალური;
|
სახელმძღვანელო ელ.ვერსია;
კლასის ჟურნალი;;
|
5წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·
აცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის
(მაგ: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად
იყენებს მათ ზოგიერთ ძირითად ფუნქციას (მაგ: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება);
·
მუშაობის პროცესში საჭიროებისამებრ ინახავს ციფრულ მასალას
პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით.
·
იყენებს ისტ-ს
კვლევის პროცესში იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
ის.ტექნ.დაწყ..2. მოსწავლეს უნდა შეუძლოს ისტ-ის
ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
შეფასება:
დანართი 1:
მოსწავლეთა
შეფასება მოხდება განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებებით როგორც
ინდივიდუალურად, ისე წყვილებში წინასწარ მომზადებული სქემის მიხედვით, მოსწავლეები
ასევე შეავსებენ თვითშეფასების კითხვარს.
(მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები
თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
ხელმოწერა:
თარიღი:
წყვილებში მუშაობის შეფასების სქემა
კრიტერიუმი
|
1-2
|
3-5
|
6-8
|
9-10
|
წყვილის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
|
წყვილმა სამუშაო მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა.
|
წყვილმა ნაწილობრივ გააცნობიერა სამუშაო
მიზანი.
|
წყვილმა გააცნობიერა
სამუშაო მიზანი.
|
წყვილმა კარგად გააცნობიერა სამუშაო მიზანი.
|
წყვილის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო არ არის ორგანიზებული. ფუნქციები არაა გადანაწილებული.
|
სამუშაო ნაწილობრივ არის ორგანიზებული და ფუნქციები არა თანაბრად ნაწილდება.
|
სამუშაო ორგანიზებულია, მაგრამ ფუნქციები თანაბრად არაა გადანაწილებული.
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებულია, ფუნქციები თანაბრად გადანაწილებულია.
|
ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარებისუნარი
|
არ გააჩნიათ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი.
|
ნაწილობრივ გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი.
|
საკმარისად გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი.
|
გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა
და აზრთა გაზიარების უნარი.
|
დროის ლიმიტი
|
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს.
|
უჭირთ დროის ლიმიტის დაცვა.
|
საკმარისად იცავენ დროის ლიმიტს.
|
საუკეთესოდ იცავენ დროის ლიმიტს.
|
თანამშრომლობა
|
წყვილი არ აქტურობს, მათ შორის არ შეინიშნება თანამშრომლობითიგარემო.
|
წყვილში მხოლოდ ერთი მოსწავლე აქტიურობს, ზოგჯერ შეიმჩნევა დაძაბული ურთიერთობა და პასიურობა.
|
წყვილში არ არის თანაბარი აქტიურობა, ურთიერთობა ძირითადად პოზიტიურია.
|
წყვილის ორივე წევრი აქტიურია და სამუშაო-ნაყოფიერი. მათ შორის არის პოზიტიური და საქმიანი
ურთიერთობა.
|
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლის
თვითშეფასების სქემა
რა იყო გაკვეთილზე შენთვის
ყველაზე საინტერესო?
|
|
რა ისწავლე ამ გაკვეთილზე?
|
|
რა გააკეთე ამ გაკვეთილზე?
|
|
ვისთან ერთად იმუშავე?
|
|
რა გააკეთე კარგად? რა იყო
შენი წარმატების მიზეზი?
|
|
რა ვერ გააკეთე კარგად?რა
იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი?
|
|
რა გინდა, შემდეგში უკეთ
გააკეთო?
|
შეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმი
|
1-2
|
3-5
|
6-8
|
9-10
|
აცნობიერებს სხვადასხვა
სახის პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს
|
ვერ აცნობიერებს
პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს
|
უჭირს პროგრამული
უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციების გაცნობიერება
|
შეუძლია პროგრამული
უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციების გაცნობიერება
|
სწორად აცნობიერებს
სხვადასხვა სახის პროგრამული უზრუნველყოფის დანიშნულებას და ფუნქციებს
|
ეფექტიანად იყენებს
პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგიერთ ძირითად ფუნქციას
|
ვერ იყენებს პროგრამული
უზრუნველყოფის ზოგიერთ ძირითად ფუნქციას
|
უჭირს გამოიყენოს
პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგიერთ ძირითად ფუნქცია
|
შეუძლია გამოიყენოს
პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგიერთ ძირითად ფუნქცია
|
უშეცდომოდ შეუძლია
გამოიყენოს პროგრამული უზრუნველყოფის ზოგიერთი ძირითადი ფუნქცია
|
საჭიროებისამებრ
ინახავს ციფრულ მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით.
|
ვერ ინახავს ციფრულ
მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით.
|
უჭირს საჭიროებისამებრ შეინახოს ციფრულ მასალა პროგრამული
უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით.
|
შეუძლია საჭიროებისამებრ
შეინახოს ციფრულ მასალა პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით.
|
უშეცდომოდ და
სწორად შეუძლია საჭიროებისამებრ შეინახოს ციფრულ მასალა პროგრამული უზრუნველყოფის
შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით.
|
იყენებს ისტ-ს იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
ვერ იყენებს ისტ-ს იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
უჭირს გამოიყენოს ისტ-ი იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
შეუძლია გამოიყენოს ისტ-ი იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
უშეცდომოდ და
სწორად შეუძლია გამოიყენოს ისტ-ი იდეებისა
და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий